אורחות חיים באולפנה

אורחות החיים באולפנה

"תן לילדך והרשה לו כל מה שבידך לתת ולהרשות לו, ובתנאי שהדבר לא יסכן את טובתו הגופנית והמוסרית.. אל תרשה דבר שאחר כך יהיה עליך לאוסרו, ואל תאסור דבר שאחר-כך יהיה עליך להתירו." (הרש"ר הירש)

אורחות החיים באולפנה נגזרים מהחזון התורני, החינוכי והפדגוגי. מטרתנו היא לקדם אקלים מיטבי וברור, המאפשר לכל תלמידה לגדול בתורה וביראת שמיים, לממש את יכולותיה האישיות והלימודיות וליצור מוגנות לכל תלמידה. שמירה על קווי היסוד הברורים של האולפנה, תאפשר אווירה מכבדת ללומדות והתייחסות מכבדת למוסד החינוכי.

אנא קראו בעיון והפנו את תשומת לב הבנות לכיבוד כללי האולפנה:

שיח מכבד ומוגנות-

מערכות היחסים באולפנה מושתתות על אהבה, אמון וכבוד, הן בין הצוות לתלמידות והן בין התלמידות לבין עצמן. נמשיך לשמור על אווירה נעימה תוך שמירה על יחס אכפתי ומתחשב, שפה נקייה וכבוד הדדי. כל פגיעה רגשית או פיזית תתקבל בחומרה. יש להנחות את הבנות לפנות לאיש צוות או להורה בכל מקרה שבו הן מרגישות שנפגעו על מנת שהפגיעה תטופל.

הגעה בבוקר

יום הלימודים מתחיל בשעה 8:00 בדיוק ,ועל הבנות להגיע בזמן. (כל ההסעות הותאמו להגעה בשעה זו)

תפילה-

התפילה בכל בוקר (א-ה) תתקיים בכיתות האם בליווי המחנכות עד השעה 8:30.

מפאת חשיבות פתיחת היום באופן מסודר ונכון על התלמידות להגיע בזמן לתפילה.

תלמידה שתאחר לתפילה , לא תוכל להיכנס לשיעור הראשון הנלמד בכיתה.

מטעמי אחריות ובטיחות, תלמידה שמאחרת מחויבת להודיע על כך מראש למחנכת הכיתה בהקדם האפשרי ולפני השעה 8:00.

 

 

 

קוד לבוש-

באולפנה אמנם אין תלבושת אחידה וזאת מתוך הכרה בצורך של הבנות לבטא טעם אישי בהופעתן. מאידך, קיים קוד לבוש שמטרתו ליצור יחס מכבד ללמידה וביטוי לאופייה של האולפנה כמסגרת דתית המחנכת לשמירת תורה ומצוות.

על הבנות להגיע לאולפנה בקוד לבוש המחויב להלכה ולרוחה. אנו מבקשים להקפיד על לבוש חצאית העוברת את הברך גם בישיבה, שרוול המכסה את הזרוע ומפתח צוואר מתון.

תלמידה שלא תכבד את קוד הלבוש המצופה באולפנה, תחזור לביתה להחליף את בגדיה ותשוב ללימודים.

בשנה האחרונה חלה התרופפות בנושא זה. אנא עזרו לבנות להכין תלבושת מתאימה להופעה באולפנה.

 

טלפונים ניידים-

עברנו בשנים האחרונות תהליך ארוך ומשמעותי בנושא הפלאפונים. אחר שיחות רבות, דיון הצוות, שיעורי חינוך ומעגלי שיח הוחלט כי:

  1. כדי לשמור על מרחב גלישה בטוח ועל יכולת אמתית של בחירה בתכנים המצויים בטלפון החכם, אנו ממליצים לכל תלמידה באולפנה לסנן את הסמארטפון שלה ע"י אפליקציית סינון. באמצעות התקנת האפליקציה נמנע מתכנים של אלימות קשה ופורנוגרפיה להופיע במכשיר ללא בחירתנו. כל מחשבי האולפנה מסוננים ע"י אינטרנט רימון, ובהכנסת הפלאפונים לתכנת סינון, אנו מגנים על עצמנו מפני תכנים שאינם רצויים.
  2. כדי לאפשר לתלמידות מרחב של תקשורת בינאישית, שיחות בהפסקות וקשב וריכוז בשיעורים, כל תלמידה תפקיד את הטלפון הסלולרי שלה בתחילת היום בקופסה כיתתית מיוחדת המצויה בכיתת האם. הקופסה נשמרת במהלך היום בארון נעול המוקצה לכך בחדר המזכירות. הטלפונים יחולקו בחזרה לבנות ע"י המחנכות לקראת סיום היום.

לרווחת הבנות הצבנו מכשיר טלפון (בזק) נוסף פתוח לשיחות יוצאות בחדר המזכירות למקרים חשובים ודחופים.

מספר הטלפון הוא: באולפנה: 04-6193807, בחטיבה: 04-8413346

בהפסקות יעמדו לרשות הבנות משחקי קופסה שונים, כלי נגינה ומשחקי ספורט לרווחתן והנאתן.

 

יציאה מן השער-

מטעמי בטיחות ואחריות, אין יציאות כלל במהלך היום משער האולפנה. על הבנות להתארגן עם ציוד ואוכל מראש. השיעורים תוכננו כך שיסתיימו סמוך להסעה והבנות לא תצטרכנה לחכות או לנסוע בדרכים מסוכנות אחרות כגון טרמפים.

נוכחות-

לשם קיום למידה סדירה ועקבית וחינוך הבנות לאחריות על לימודיהן, תורשה היעדרות של עד 20% מכל שיעור במערכת במהלך מחצית. לא ייכנסו לספירת ההיעדרויות תלמידה חולה ח"ו, שמחלתה דורשת יותר מיומיים היעדרות, שיחה אישית שתואמה מראש וכל יציאה מטעם האולפנה. תלמידה שתחרוג מ-20% היעדרות, ירד לה הציון במקצוע ב-10 נקודות.

עזרו לבנות לטפח הרגלי למידה על ידי השתתפות עקבית וקבועה, הן בפעילות הלימודית והן בפעילויות חברה והעשרה.